Amsterdams Merkenbureau

Tweet

Twitter niet blij met Tweetjemee.nl

Twitter eist dat de Nederlandse website Tweetjemee.nl haar merkaanvraag bij het Benelux merkenbureau intrekt omdat de naam het begrip 'tweet' bevat. De makers van de site stellen echter dat 'tweetje' in de naam staat voor een tafeltje voor twee. Via de website kunnen thuiskoks maaltijden verkopen aan hun buurtgenoten.
Bron: Ad.nl

connect

Connect wint rechtzaak van EU-Connect

De rechter oordeelde dat het uitzendbureau EU-Connect met haar naam inbreuk maakt op het woordmerk Connect dat eigendom is van Connect Uitzendbureau. Het woord is niet louter beschrijvend en er zou verwarring kunnen ontstaan tussen beide bedrijven.
Bron: Boek9.nl

eiPott

Eierdopje mag geen eiPott meer heten

Het Duitse Koziol verloor een rechtzaak van Apple over het gebruik van de naam eiPott voor een eierdopje dat het verkoopt. De rechter oordeelde dat de naam teveel zou lijken op die van de iPod, en het eierdopje door de gelijkende vorm verward zou kunnen worden met de populaire Apple mp3-speler.

Merkenbureau Bouma